Web Content Viewer
ActionsПравомощия на Кмета
Кмет на община
е орган на изпълнителната власт в общината.
Той се избира от населението или от общинския съвет за срок от четири години по ред, определен със закон.
В своята дейност кметът се ръководи от закона, актовете на общинския съвет и решенията на населението.
Правомощия, функции и отговорности на кмета:
1. Ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
2. Внася за одобрение от общинския съвет структурата на общинската администрация;
3. Назначава и освобождава от длъжност ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, служителите в общинската администрация и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
4. Отговаря за опазване на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди;
5. Организира и отговаря за разработването и изпълнението на общинския бюджет;
6. Организира изпълнението на дългосрочните програми;
7. Организира изпълнението на решенията на общинския съвет и се отчита пред него за това;
8. Организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите;
9. Поддържа връзки с политически партии, обществени организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
10. Организира и провежда действия по защита на населението при бедствия и аварии;
11. Възлага или разрешава изработването на Устройствени планове и техни изменения за територията на общината или части от нея, одобрява ги при условията и по реда на Закона за устройство на територията и организира изпълнението им;
12. Изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние и може да възлага тези функции с писмена заповед на определени служители, за поддържане на регистри за гражданското състояние;
13. Осигурява организационно-техническото обслужване на общински съвет;
14. Утвърждава Устройствения правилник на общинската администрация;
15. Осъществява правомощията си по придобиване, управление и разпореждане с общинското имущество, невключено в капитала на общински фирми по ред и условия, регламентирани в ЗОС;
16. Изпълнява функциите на орган по настойничество и попечителство;
17. Определя наименованието на длъжностите на държавните служители и разпределението им по групи и рангове, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията;
18. Присъжда рангове на държавните служители, съгласно чл. 74 от ЗДСл;
19. Утвърждава длъжностното разписание на служителите в общинска администрация;
20. Прави годишен отчет пред общинския съвет;
21. Организира развитието на партньорски отношения с общини от страната и чужбина и с неправителствени организации;
22. Представлява общината пред физически и юридически лица;
23. Организира и контролира дейността на мобилизационната подготовка в общината и Гражданска защита.
24. Кметът на общината осъществява и други функции, определени със закон, подзаконов нормативен акт или с решение на общинския съвет.
25. Кметът на общината, в случаите, определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи.
Чл. 9. В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.
• Кметът на общината представя пред общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата.
• Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати.
• Кметът на общината представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари.